Dag 21 en 22: San Simeon - Los Angeles

13 oktober 2012 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Dag 21:
Vandaag zijn we weer terug gereden naar waar we begonnen zijn Los Angeles.
We hadden helaas niet de kustroute omdat we de afslag gemist hadden dus we zijn gewoon over de snelweg gegaan. Aangekomen bij Los Angeles zijn we gelijk doorgereden naar het Hollywoodsign. We moesten wel even zoeken waar het precies zat maar uiteindelijk hebben we het gevonden. Daar hebben we foto’s gemaakt en zijn we verder gereden om naar Beverly Hills te gaan. Onderweg zag ik ineens een coyote dus ik riep ‘stop een coyote’ tegen Colin. Hij zette toen de auto aan de kant en ik heb snel foto’s gemaakt. De coyote bleef netjes staan en ging er op een gegeven moment zelfs voor liggen, suf beest J.
Daarna zijn we naar Beverly Hills gegaan en hebben we foto’s gemaakt van de huizen die we wel konden zien. De meeste huizen staan namelijk achter hoge heggen en dichte hekken.
Hierna zijn we naar het hotel gereden, dit was hetzelfde hotel waar we de eerste nacht ook zaten.
Om 18.00 hadden we met Arjan en Lisanne en met Hans en Monique (het andere stel) afgesproken om te gaan eten. We zijn gaan lopen en onderweg zijn we bij een leuk eetentje naar binnen gegaan. Hier kon je eten bestellen net zoals bij de Mac, maar dan gewoon steak enzo, en je kon salade en fruit erbij halen van de saladebar. Het was erg lekker en gezellig.
Na het eten zijn we in de bar van het hotel nog wat gaan drinken en om 23.00 gingen we naar de kamer en zijn we gaan slapen.

Dag 22:
De laatste dag van onze reis zijn we nog even naar Santa Monica gegaan. Hier hebben we rondgelopen op de pier en over de boulevard. Op het strand waren allemaal mensen aan het sporten, het is hier echt zien en gezien worden. Iedereen is super gespierd en bruin.
Nadat we geluncht hadden zijn we nog even de winkelstraat ingegaan en hebben daar nog een uurtje rondgelopen. Toen zijn we richting Alamo gereden om de auto in te leveren. We waren daar om 14.15 en kwamen Arjan en Lisanne daar weer tegen.
We zijn met de shuttlebus naar het vliegveld gebracht en hebben onze koffers afgegeven. Daarna moesten we weer door de controle en onze schoenen weer moesten weer uit. Onze rugzak moest ook gecontroleerd worden, er zaten namelijk nog drie flesjes water in en die mag je niet meenemen. We hebben het water daar achter gelaten en mochten toen verder.
We zijn met z’n vieren wat gaan eten bij de Burger King en hebben nog een paar winkeltjes bekeken. Daarna zijn we naar de Gate gelopen, om 17.00 moesten we er zijn en toen we aankwamen konden we gelijk doorlopen het vliegtuig in. Om 18.00 gingen we beginnen aan de 10,5 uur durende vlucht terug naar Nederland.
We hebben deze vakantie ruim 3500 mile gereden, dat is ruim 5600 kilometer. En heel veel uur in de auto gezeten.

We hebben ruim 1400 foto’s gemaakt en 20 filmpjes.
Verder hebben we liters benzine getankt en liters cola gedronken.

We hebben erg genoten en kijken terug op een mooie vakantie!

1. Tessa:
    16 oktober 2012
    Wat gaat de tijd snel! Hele goede reis terug en ik ben benieuwd naar je verhalen!
  2. Mirjam:
    18 oktober 2012
    Mooie foto van Hollywood sign het is even zoeken maar dan heb je ook wat