Dag 7: Lake Powell

29 september 2012 - LAKE POWELL, Verenigde Staten

Vandaag zijn we naar de Lower Antelope Canyon gegaan. Onderweg zijn we nog langs een supermarkt gereden om een nieuwe voorraad water en een ontbijt te halen.
Bij de Lower Antelope Canyon werden we met een groepje door een gids begeleid, de tour duurde ongeveer een uur.

Een stukje info over het ontstaan van de canyon:
In het rotslandschap van zuidwest Amerika komen veel ravijnen voor, en een bijzondere vorm daarvan is de slot canyon. Het woord ‘slot’ betekent ‘smalle gleuf’; een slot canyon is een kloof met hoge verticale wanden, die erg dicht bij elkaar staan. De meeste slot canyons zijn gevormd in droge gebieden, waar incidenteel heftige overstromingen plaatsvinden. Tijdens dergelijk natuurgeweld schuurt het water met steen en ander puin door de zachtere rotslagen heen, waardoor de smalle kloven ontstaan.

De beheerders van de kloof zijn de Navajo indianen en de gids was dan ook een indiaan (en nee hij had geen tooi op zijn hoofd J). Hij gaf goede tips hoe je het best je camera kon houden om mooie foto’s te kunnen maken. We moesten ons af en toe wel in rare bochten wringen om door de kloof te lopen en we moesten smalle trapjes op en af. Ook hier was het weer prachtig, vooral de kleuren die je zag doordat de zon in de kloof scheen waren mooi.
Na de tour zijn we doorgereden naar de Horseshoe Bend, dit is een hoefijzervormige bocht van de Colorado River.
Hierna zijn we weer richting het hotel gereden. Onderweg hebben we geluncht bij Denny’s. Bij het hotel zijn we nog even gaan lopen bij het meer en daarna op de hotelkamer gaan lezen.
’s Avonds zijn we gaan eten bij een steakhouse. Ik (Rox) had kip genomen maar die was niet zo lekker, er zat een hele dikke laag vet in. Colin had een steak genomen die was wel lekker. Na het eten zijn we weer op de hotelkamer gaan lezen en daarna slapen.

1. Mirjam:
    1 oktober 2012
    Leuk! Wij zijn ook in antelope Canyon geweest. Kleuren zijn niet te beschrijven, jammer dat het niet goed te fotograferen is :s hebben jullie ook nog vormen/dieren gezien? Indianen hebben grote fantasie en inbeelding en zien diverse voorvaders in de rotsformaties. Ps: houd de nu de klokken in de gaten je gaat waarschijnlijk over een tijdlijn! Veel plezier, benieuwd wat jullie morgen gaan doen....
  2. Yvonne Rodenburg:
    Hoi Rox en Colin,
    Wat zijn jullie druk, maar wel heel leuk
    ook de foto´s zijn indrukwekkend, vooral die van Antelope Canyon
    Ik hoef niet te zeggen, geniet zo veel mogelijk, want aan de
    reisverslagen en foto´s te zien lukt dat wel, heel veel plezier nog
    Groetjes Yvon
  3. Koos:
    1 oktober 2012
    wat hebben jullie in een week veel gezien en gedaan! wat gaaf dat we alles mee kunnen kijken. het is wel een enorm landschap. prachtig! kus yvon.
  4. Roxanne:
    2 oktober 2012
    @Mirjam: Ja die gids zei ook steeds 'hier zie je een buffel, hier een haai, hier een olifant' maar wij zagen het niet haha. Het is inderdaad jammer dat de kleuren niet goed te fotograferen zijn.
    We zijn inderdaad de tijdlijn over dus het is nu een uur later.

@Yvon Rodenburg: Het is inderdaad wel druk, maar heel leuk. En we genieten er zeker van.

@Koos: Het is inderdaad veel in een week, we hebben het gevoel dat we hier al veel langer zijn. Mooi landschap he.